Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova
Samec, Tomáš ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Práce se zabývá problematikou materiální, kulturní a vztahové spotřeby v kontextu pozdně moderní společnosti. Využívá přitom odlišnosti sociálních prostředí velkoměsta a venkova k popisu sociálních funkcí spotřeby. Práce nejprve teoreticky ukotvuje spotřebu v rámci sociologického diskurzu a představuje základní teoretická východiska. Hlavní důraz je kladen na analytickou část práce, která představuje zjištění provedeného výzkumu. Výzkum obsahoval dvě části. Polostrukturované rozhovory, pomocí kterých se vytvořili koncepty a hypotézy, které byly následně testovány v dotazníkovém šetření. Výzkum má charakter případové studie, zjištění a interpretace tak nemají ambice být zobecňovány na celou populaci. Poskytují nicméně empiricky podložené závěry a hypotézy. Zjištění podpořila představu spotřeby jako komplexního a ambivalentního sociálního jevu souvisejícího s procesem individualizace. Práce se také zabývá normativním charakterem spotřeby v rámci sociálních skupin a kolektivů. Představuje spotřebu jako prostředek k definování identity jedince. Práce ukazuje význam strukturálních rozdílů obou prostředí pro sociální jednání jedinců s ohledem na jejich kulturní a materiální spotřebu. Konkrétně ve vztahu k módě, přijímání aktuální spotřebních trendů a trávení volného času.
Consumerism and Shifts in Consumer Behaviour in 21st Century
Sigmundová, Alica ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Šumpíková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konzumerismem a změnami konzumního chování v 21. století. Cílem práce je definovat problematiku konzumerismu a konzumní společnosti, určit příčiny jejího vzniku a následky, které má na společnost. Práce se také zabývá změnami konzumního chování v 21. století z pohledu generací ve Spojených státech amerických. Se zaměřením na generaci Y pozoruje změny chování a postojů zástupců této generace a jejich vliv na současný konzumerismus. Pro identifikování změn je využito srovnání s ostatními generacemi. Součástí práce je také náhled na možný vývoj konzumní společnosti v budoucnosti. V práci jsou využity metody rešerše literatury, hodnocení a porovnávání sekundárních zdrojů. Analýza generací je převedena na základě výsledků sociálních studií postojů a chování jejich zástupců v různých oblastech života.
Diference spotřebních vzorců mladých lidí na protikladu velkoměsta a venkova
Samec, Tomáš ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Práce se zabývá problematikou materiální, kulturní a vztahové spotřeby v kontextu pozdně moderní společnosti. Využívá přitom odlišnosti sociálních prostředí velkoměsta a venkova k popisu sociálních funkcí spotřeby. Práce nejprve teoreticky ukotvuje spotřebu v rámci sociologického diskurzu a představuje základní teoretická východiska. Hlavní důraz je kladen na analytickou část práce, která představuje zjištění provedeného výzkumu. Výzkum obsahoval dvě části. Polostrukturované rozhovory, pomocí kterých se vytvořili koncepty a hypotézy, které byly následně testovány v dotazníkovém šetření. Výzkum má charakter případové studie, zjištění a interpretace tak nemají ambice být zobecňovány na celou populaci. Poskytují nicméně empiricky podložené závěry a hypotézy. Zjištění podpořila představu spotřeby jako komplexního a ambivalentního sociálního jevu souvisejícího s procesem individualizace. Práce se také zabývá normativním charakterem spotřeby v rámci sociálních skupin a kolektivů. Představuje spotřebu jako prostředek k definování identity jedince. Práce ukazuje význam strukturálních rozdílů obou prostředí pro sociální jednání jedinců s ohledem na jejich kulturní a materiální spotřebu. Konkrétně ve vztahu k módě, přijímání aktuální spotřebních trendů a trávení volného času.
Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents
JOCHMANNOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem konzumerismu a konzumního chování se zaměřením na děti a mládež. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje popisu vývoje konzumního chování a faktorů, které jej ovlivňují, jako sociální skupiny nebo reklama. Zároveň se zabývá dětskému vnímání značek a jak značky ovlivňují jejich konzumní chování. Popisuje důležitost spotřebitelského vzdělávání v rámci vzdělávacího systému České republiky. Zároveň se zabývá systémy a možnostmi spotřebitelského vzdělávání v širším kontextu Evropské unie a dalších organizací. Praktická část obsahuje plán hodiny spotřebitelské výchovy a pilotní případovou studii zabývající se konzumním chováním vybrané skupiny českých dětí. Tato pilotní případová studie byla zacílena na dvě výzkumné otázky: Co pro děti znamenají značky? Projevují děti skrze své preference a konzumní chování znaky konzumerismu? Závěry této studie jsou zde popsány také.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.